15 Temmuz 2015

Eylül 2011’de eşimle çıktığımız 3 haftalık Zambiya-Tanzanya-Zanzibar yolculuğumuzun en etkileyici noktalarından biri olan Afrika Zambiya Victoria Şelalesi Turu günlüğümüz bu yazıda. Benim için şelalenin tepesinde 100 mt yükseklikte Devil’s Pool’da yüzmek Başaran için Gorge Swing’de 75 mt’den serbest atlamak muhteşem deneyimlerdi.

Yazı içeriğinde belirttiğim noktaları Gezi Tozu Foursquare Listelerimde harita üzerinde işaretledim. Zambiya’ya gidecek olursanız internet bağlantınız varsa haritam üzerinden yol tarifi alarak kendiniz gezebilirsiniz.

Günlük dışında rehber bilgileri ve maliyetleri ise diğer yazılarımda bulabilirsiniz. Victoria Şelalesi Yolculuğunuzu Serengeti’de safari ve Zanzibar’da tropik bir tatille birleştirebilirsiniz. DEVAMINI OKU… 👇

victoria-selalesi-gezi-rehberi

afrika-zambiya-tanzanya-zanzibar-turu-fiyatlar

ucuz-balayi-adasi-zanzibar

serengeti-safari-turu

2 EYLÜL 2011 / LUSAKA-LIVINGSTONE

Lusaka’dan Livingstone’a 5-6 saatlik bir otobüs yolculuğu ile gitmeyi planlıyorduk ama hazır Lusaka havalimanında sabahlamışken Proflight’da son dakika uçak bileti uygulaması olduğunu öğrendik. Eğer uçakta boş yer varsa bilet fiyatını düşürüyorlarmış. Biz de 60 USD/bilet ve havalimanına yatırmanız zorunlu olan 13 USD/kişi havalimanı güvenlik vergisini ödüyoruz. Şans bizden yana; hem ekonomik, hem hızlı, hem eğlenceli 🙂 Hayatımızda ilk defa 25 yolcu kapasiteli ufak bi uçağa biniyoruz. Hostes ve atıştırmalık servisi bile var 🙂

4 günlük uçak, tren, kamyonet yolculuğunun sonunda dünyanın en büyük şelalesi olan Victoria Şelalesi’nin bulunduğu Zambiya’nın güneyindeki Livingstone şehrine varıyoruz. Şehirdeki 2 meşhur backpackers hostelden biri olan Fawlty Towers‘a yerleşip dinleniyoruz. (Diğeri Livingstone Backpackers) Oda çok konforlu, banklardan sonra yatakta yatmak çok rahat; cibinlik bile var, banyoda sıcak su akıyor 🙂

Fawlty-Towers-Livingstone-Hostel

Hostel çok merkezi bir yerde. Caddenin hemen karşısında küçük bir alışveriş merkezi ve Shoprite adında süpermarket var. Müze 200 metre ilerde. Şehirdeki tek fast food yeri olan “Hungry Lion” hostelin hemen karşısında, onun yanında Meksika restoranı, az ilerde de Olga’s Pizza var.

Livingstone-Yemek

3 EYLÜL 2011 / VICTORIA ŞELALESİ – DEVİL’S POOL

Zambiya ile Zimbabve sınırında bulunan şelaleyi ilk olarak David Livingstone adında İngiliz bir gezgin keşfetmiş ve Zambiya’nın bu en turistik şehrine kendi adını vermiş. Şelaleye de kraliçenin adı olan Victoria’yı uygun görmüş.

Victoria Şelalesi; Zambezi Nehri üzerinde 1,7 km genişliğinde 100 mt. yüksekliğinde. Şelale bu kadar yüksekten döküldüğü için havaya su buharı yükseliyor. Yağışlı dönemin sonunda suyun debisi arttığından su buharı daha da artıyor, dolayısıyla şelaleyi görebilmek mümkün olmuyor. Ancak helikopterle manzarayı izleyebiliyorsunuz. Bizim gittiğimiz kurak dönemin sonunda bile su buharından ıslanmamak için yağmurlukla dolaşmanız gerekiyor.

Afrika Zambiya Victoria Şelalesi Turu

Şelalenin yarısı Zambiya’ya, yarısı Zimbabve’ye ait. Doğal oluşan yarıkların ortasından sınır belirlemişler ve nehri, şelaleyi paylaşmışlar. Dolayısı ile şelaleyi Zambiya’dan da Zimbabve’den de görebilmek mümkün (43 numaralı parça Zambiya’ya ait, 44 numaralı parça Zimbabve’ye). 2 ülke arasındaki köprüden geçebiliyorsunuz ama biz onca yolu yürüyüp köprü üstüne çıkmayı gerekli görmedik.

viktorya-selalesi-vadisi

Asıl hayalini kurduğumuz ve Zambiya’ya gitmemizdeki en büyük sebep olan Devil’s Pool (ya da Armchair)’a gitmek için heyecanlanıyorum. İki şekilde ulaşabilmek mümkün; 1- Livingstone ada turu satın alarak tekne ile konforlu ama pahalı bir şekilde (60USD), 2- Şelalenin girişindeki rehber çocuklardan yardım alıp nehirden yürüyerek ucuz bir şekilde (25USD).

devils-pool-zambezi-nehri

Burası şelalenin döküldüğü noktada oluşmuş doğal bir havuz. Kurak sezonda nehir çok hızlı akmadığı için şelaleden düşmeden, kıyısında yüzebiliyorsunuz. Dip gözükmüyor ama rehberimiz havuzun yaklaşık 10mt derinliği olduğunu söylüyor. Bir kaç kez yüzüp, manzaranın keyfini çıkardıktan sonra geri dönüyoruz.

devils-pool-selalede-yuzmek

4 EYLÜL 2011 / ABSEIL ZAMZEZI – GORGE SWING

Bahsettiğim Zambiya ve Zimbabve arasındaki köprüde bungie jumping yapmak mümkün. Biz gitmeden önceki araştırmalarımızda Batoka Vadisi’nde Abseil Zambezi diye bi şirket bulmuştuk; 1 gün içerisinde değişik aktivitelerden istediğiniz kadar yapabiliyorsunuz.

gorge-swing-ulasim

Sabah hostelimizden bizi alıyorlar ve aktivitelerin yapıldığı Batoka Vadisi’ne varıyoruz. Toplam 4 müşteriyiz, zaten hiçbir zaman çook kalabalık olmuyormuş. 3 ayrı aktivite var; 1- İple duvar inişi, 2- Gorge Swing 3- Flying Fox. Zaten dağcı olan eşim iple duvar inişini gayet kolaylıkla yapıyor. Aşağı inmesi kolay da çıkması zor. Asansör yok, vadiyi yarım saat yürüyerek tırmanmanız gerekiyor.

En başından beri “Gorge Swing yapacağım” diyen ben, uçurumun kenarına gelince titremeye ve soğuk terler dökmeye başlıyorum. Görevli brifing veriyor, aktiviteleri ve nasıl atlanması gerektiğini anlatıyor ama benim tansiyon oynadıkça oynuyor; vazgeçiyorum. Başaran atlamaya kararlı.

Ekipmanlar bağlanıyor, brifing tekrar ediliyor, atlayış sayım defteri imzalanıyor (bugüne kadar 5000 atlayış yapılmış) ve uçurumun kenarına geçiliyor. Geri sayım ve büyük bir adım atarak 3,5 saniyede 70 mt. yüksekten düşüyorsunuz. Yaklaşık 1 dk ipin ucunda salınımdan sonra yavaşlayınca sizi aşağı indiriyorlar. Patikadan yarım saat yürüyerek yukarı tırmanıyorsunuz. Eşimin söylediğine göre hayatındaki en büyük heyecanlar listesinde bir numaraya oturmuş durumda. Gün içerisinde toplam üç atlayış yaptı, ama hayatta bi daha yapmam diyor 🙂

Gondola bile binemeyen ben bu atlayışı yapmamakla doğru bir karar verdiğimi düşünüyorum. Eşimi seyretmek bile yeterince heyecanlı. Video ve fotoğraf çekerek ve sadece Flying Fox ile 2 uçuş yaparak günü kapatıyorum.

Flying Fox da 135 mt. genişliğindeki vadinin iki yakası arasına çekilen, çelik halat üstünde karşıdan karşıya uçuyorsunuz. Yükseklik korkunuz yoksa (75mt) bu aktiviteyi yapmanızı tavsiye ederim, çok eğlenceli ve kolay. Çocuklar bile yapıyormuş.
batoka-vadisi-flying-fox

5 EYLÜL 2011 / Livingstone Şehir Turu – Zambezi Nehri Safari Turu

Tanzanya’ya dönmeden son günümüzde de bari biraz Livingstone gezelim diyoruz. Pek bir şey ummadığımız Livingstone müzesine giriyoruz, 15 dakikada gezeriz diye planladığımız müzeden 2 saatte zor çıkıyoruz. Çağlar öncesinden başlayıp bugüne kadar gelen tarihi, canlandırmalarla çok başarılı şekilde anlatmışlar.

livingstone-muzesi

Hediyelik eşya dükkanlarını geziyoruz, onlarca tezgahta hep aynı ürünler var, hepsinin fiyatı da aynı. Tezgahlar arasında rekabet yaratacak herhangi bir fark yok, ama herkes kendi tezgahına çekmeye çalışıyor. Kendi el işçiliğim diyor ama bizim Eminönü’nde de aynı fil, zürafa heykelleri var. Gerçekten kendilerinin yaptığına inanmıyoruz ama yine de katkımız olsun diye Masai heykelciği ve bakır bilezik alıyoruz.

livingstone-sokaklari

Akşam için organizasyonumuz Zambezi Nehri Sunset Cruise ile romantik bir turu. Bir kaç ayrı tekne var ama hepsinin de olayı aynı. Sizi otelinizden alıyorlar, limitsiz içki ve yiyecek servisiyle nehirde 2-3 saat güneş batana kadar dolaştırıyorlar. Aralarındaki tek fark; bi tekne 3 katlı, diğeri 2 katlı, diğeri 1 🙂 Bu önemsiz farka rağmen fiyatlar 10USD oynuyor. Biz en ucuz olan tek katlı tekneden son derece memnun kaldık. Hatta limitsiz içki fazla bile geldi 🙂 Fotoğraflar için videoyu mutlaka izleyin.

zambezi-nehir-turu

6 EYLÜL 2011 / LIVINGSTONE-LUSAKA

Sabah dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. 2 gün önce Mazhandu Family Bus şirketinden 1. sınıf otobüste Lusaka dönüş biletimizi almıştık. 1. sınıf olmayan otobüslerde 1 sıraya 4 koltuk değil, tam 6 koltuk sığdırıyorlarmış, koltuk genişliğini siz düşünün… Livingstone’dan Lusaka’ya otobüs yolculuğu 5 saat kadar sürüyor. Manzara tren ile gelirken gördüğümüz aynı Afrika manzarası; fakir köyler, gelişmemiş otobüs durakları, tek şeritli yollar…

livingstone-lusaka-otobus-ulasim

Lusaka’daki en bilinen hostel olan Lusaka Backpackers‘da (Cha Cha Cha) yerimizi önceden ayırtıyoruz. Bungalowlar gayet güzel. Çadırınızı kurabileceğiniz küçük bir bahçe de mevcut. Havuz var, ama pek rağbet yok. Ortak duş tuvalet kullanılıyor.

chachacha-hostel
Lusaka’da yapılacak pek bir şey yok. Eşyalarımızı hostele bıraktıktan sonra yine ilk gittiğimiz Arcades alışveriş merkezine gidiyoruz; yemek yiyoruz, internete giriyoruz, marketten alışveriş yapıyoruz, dönüyoruz. Zambiya’daki son günümüze “iyi geceler”.

7 EYLÜL 2011 / LUSAKA – DAR ES SALAAM

Livingstone’dayken; Lusaka-Dar Es Salaam arası uçan tek havayolu olan Air Zambezi’den uçak biletlerimizi 255USD’ye almıştık. Havalimanına vardığımızda 30USD uluslararası uçuş güvenlik vergisini yatırıyoruz. Uçağımız zamanında kalkıyor. Sırada Serengeti’de safari var.

Afrika Zambiya Victoria Şelalesi Turu

Afrika Zambiya Victoria Şelalesi Turu için kaldığımız 5 gün boyunca yüzlerce fotoğraf çekmişiz. Kendimce en beğendiklerimden kısa bir video hazırladım.

Afrika Zambiya Victoria Şelalesi Turu ile ilgili sorularınızı, deneyimlerinizi, olumlu-olumsuz eleştirilerinizi aşağıdaki yorumlar bölümüne yazabilirseniz; beğendiğiniz yazılarımı sosyal medyada paylaşabilirseniz çok sevinirim.

Herkese iyi gezmeler tozmalar

5 Comments

Güneş Akdoğan

11 Ekim 2014 at 01:00

Gerçekten de görmeyi istediğim yerlerden birisi Viktorya şelaleleri.
    Yazı çok güzel olmuş. Fotoğrafları da en kısa zamanda bekliyorum 🙂

Deniz boyer

26 Ekim 2015 at 01:00

Video ve yazilar güzel olmuş, elinize sağlık! Ben sağlık problemlerimden yüksek irtifa ya da aşırı sıcak sorunlu yerlerden çekiniyorum, siz gezim ben gitmiş gibi olayım, sevgiler. 😍

GeziTozu

Viktorya Şelalesine çok sıcak olmayan dönemde gidebilirsiniz. Yüksek irtifa bir ülke değil diye biliyorum. Geçmiş olsun. Umarım kendiniz de gidebilirsiniz. Sevgiler

Pervin zeydanlı

19 Ekim 2016 at 01:00

Çok yararlandım yazdıklarınızdan.
    Peki sivrisinekler konusunda ne yaptınız.
    Ya da bulaşıcı hastalıklar ile ilgili nasıl bir yol izlediniz.sevgiler

Gezi Tozu Burcu

19 Aralık 2016 at 01:00

Hudut ve Sahiller Sağlık Seyahat Sağlığının verdiği haftada 1 kullanılan sıtma haplarından gitmeden önce kullanmaya başladık ancak bende halsizlik ve mide bulantısı gibi yan etkiler yapınca hapı bıraktım. Sineklerden korunmaya daha özen gösterdim. Eşimde herhangi bir yan etki olmadı.
      Sarı humma aşımızı da olmuştuk.
      Başka herhangi bir bulaşıcı hastalık bilgim ya da önlemim olmadı.